Dom to nie tylko cztery ściany

Dom to nie tylko cztery ściany

Opublikowany

Polacy o budowie i zakupie domu

Słowo „dom” ma w Polsce silnie pozytywne konotacje – kojarzy się głównie z rodziną, ciepłem, spokojem i bezpieczeństwem. Stąd też Polacy zgodnie twierdzą, że komfortowy dom to dom wygodny i bezpieczny, ale także energooszczędny i zdrowy – wynika z badania Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie firmy Wienerberger*. Zdecydowana większość respondentów (96%), uważa inwestycję w dom za jedną z najważniejszych decyzji życiowych, która będzie mieć realne przełożenie na jakość życia ich bliskich. Tym samym, cechy materiałów budowlanych mające wpływ na zdrowie postrzegane są jako najistotniejsze.

Polacy zgodnie deklarują, że warto inwestować w zdrowie własne i rodziny, aż 97% z nich wskazuje właśnie zdrowie, jako najważniejszą wartość braną pod uwagę przy budowie lub zakupie domu. Głównym kryterium wyboru materiałów budowlanych jest komfort bliskich, w konsekwencji czego Polacy stawiają na naturalne materiały, technologie zapewniające utrzymywanie ciepła i chroniące dom przed wilgocią a w konsekwencji drobnoustrojami, grzybami i pleśniami będącymi jednym z istotnych źródeł alergenów w domu. Wśród cech, które respondenci wymieniali jako ważne i mające największy wpływ na komfort życia w domu znalazły się m.in. jakość powietrza, komfort termiczny oraz trwałość materiałów budowlanych.
Wienerberger_materiały prasowe_1.jpg
Bezawaryjność i trwałość domu jest niezwykle ważnym kryterium, które wciąż ma niski poziom satysfakcji wśród Polaków. Jest to potrzeba, którą większość określiła jako istotną, lecz niezaspokojoną. Może to oznaczać, że Polacy wciąż posiadają niewielką wiedzę na temat materiałów budowlanych, które zagwarantują im trwałość, a co za tym idzie – będą mieć realny wpływ na przyszłe zdrowie i komfort życia w domu.

Niemal wszyscy respondenci zgadzają się w kwestii energooszczędności domu, aż 99% deklaruje, że jest to cecha, znajdująca się na szczycie ich listy priorytetów. Co więcej, zdecydowana większość (90%) twierdzi, że preferowałaby ponieść wyższe koszty na etapie budowy, by potem uzyskać niższe koszty eksploatacji i zagwarantować rodzinie życie w komfortowych, zdrowych warunkach. Przy tym respondenci mają wciąż niewielką wiedzę o tych parametrach poszczególnych materiałów, które wpływają na komfort oraz aspekty zdrowotne ich mieszkania.  

„W badaniu mocno zaznaczone są pewne utarte schematy myślowe, które szczególnie dobrze obrazują pytania dotyczące korzystnych cech materiałów. Niemal wszyscy respondenci uważają, na dobre samopoczucie mieszkańców wpływa głównie odpowiednia termoregulacja pomieszczeń oraz prawidłowe ich doświetlenie, co zdecydowana większość interpretuje jako wpływ szkła. To doskonale obrazuje skrót myślowy i brak zgłębionej wiedzy na ten temat” komentuje Michał Biskup, ekspert Kantar MillwardBrown.


Wienerberger_materiały prasowe_3.jpg
Dom to dla Polaków miejsce, w którym żyją, odpoczywają i spędzają z rodziną większość wolnego czasu. To ostoja komfortu rozumianego jako unikalne połączenie wygody życia z funkcjonalnością i zdrowiem, które zapewnia zastosowanie właściwych, wysokiej jakości materiałów budowlanych.

„Produkty z oferty Wienerberger są nie tylko bezpieczne i produkowane z naturalnych surowców, ale również gwarantują komfort termiczny, idealny mikroklimat wewnątrz oraz wielopokoleniową trwałość. W zgodzie z myślą, że dom to inwestycja na lata, od lat dostarczamy polskim rodzinom najwyższej jakości ceramikę budowlaną, która łączy w sobie wszystkie cenione przez Polaków wartości” komentuje Monika Sikorska, PR Manager, Wienerberger. I dodaje: „Jak wynika z badania, Polacy wykazują wyraźną otwartość na wyższe koszty materiałów w przypadku, gdy minimalizują one przyszłe wydatki na utrzymanie oraz wpływają na zdrowie mieszkańców. Chcą mieć gwarancję, że inwestując w najwyższej jakości, sprawdzone materiały, inwestują w spokojną przyszłość swojej rodziny. Dostrzegamy te potrzeby i odpowiadamy na nie oferując produkty, które poza naturalnymi zaletami ceramiki, łączą efektywne rozwiązania energetyczne z wysokim komfortem mieszkania w zdrowym środowisku.”  

*Raport Kantar Millward Brown „Dom na lata – Polacy o budowie i zakupie domu” zrealizowany na zlecenie Wienerberger przeprowadzony na reprezentatywnej grupie 503 respondentów w wieku powyżej 30 lat, którzy nie odrzucają możliwości zakupu lub budowy własnego domu w przyszłości (grudzień 2016).   

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Dom e4 – nowa definicja komfortu

temu

Myśląc o budowie lub zakupie domu, współczesny inwestor poszukuje przede wszystkim komfortu, rozumianego jako połączenie bezpieczeństwa, wysokich standardów użytkowania i estetyki. Wybiera nowoczesne produkty najwyższej jakości, które nie tylko gwarantują efektywne rozwiązania energetyczne, ale są również zdrowe i przyjazne dla środowiska. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, firma Wienerberger stworzyła unikalną koncepcję domu energooszczędnego e4, który łączy wszystkie powyższe cechy i zapewnia mieszkańcom komfort na lata. Pierwsze domy zbudowane w koncepcji e4 powstają na osiedlu w miejscowości Cisie pod Warszawą.
Inwestycja na całe życie

temu

96% Polaków uważa budowę domu za jedną z najważniejszych inwestycji w swoim życiu. Zdecydowana większość (90%) deklaruje, że preferowałaby ponieść wyższe koszty na etapie budowy, by potem zmniejszyć koszty eksploatacji – wynika z badania Kantar Millward Brown na zlecenie Wienerberger*.
Gdy energooszczędnie znaczy ekologicznie

temu

Aż 99% Polaków deklaruje, że jest dla nich ważne, aby ich dom był energooszczędny. Jednocześnie co czwarty respondent nie jest w stanie określić, który materiał budowlany jest ekologiczny i poprawia wydajność energetyczną domu – wynika z badania Kantar Millward Brown na zlecenie Wienerberger*.
W zdrowym domu, zdrowy duch

temu

Budując dom na lata, Polacy w jednej kwestii są jednomyślni – zdrowie własne i ich rodziny stanowi wartość, na której nie powinno się oszczędzać. Nie mają jednak pełnej świadomości wpływu materiałów, z których dom jest zbudowany na ich samopoczucie. Jako czynniki najkorzystniejsze dla komfortu mieszkańców wymieniają przede wszystkim odpowiednią jakość powietrza, termoregulację pomieszczeń i trwałość materiałów – wynika z badania Kantar MillwardBrown na zlecenie Wienerberger*.

Pomerania w pomorskiej zielonej oazie

Willa Ułańska, zlokalizowana w pięknej dzielnicy Gdyni Redłowo, w bezpośrednim sąsiedztwie nadmorskiej przyrody i Klifu Orłowskiego, dzięki zróżnicowanej bryle doskonale wpisuje się w zabudowę willową tej części miasta. Ten nowoczesny budynek mieszkaniowy, o wysokim standardzie, z daleka wyróżnia się czerwoną nasyconą barwą na tle zieleni otaczającego go lasu. Budynek swój wyjątkowy kolor zawdzięcza zastosowanej na nim cegle klinkierowej Pomerania z oferty Wienerberger.